Teetutkimus Nordqvist Oy

 

Teetutkimus Nordqvist Oy

Suomalainen, johtava teetalo Nordqvist on halunnut selvittää suomalaisten teenjuojien toiveita, makutottumuksia sekä teen käyttö- ja kulutustapoja parantaakseen suomalaista teekulttuuria, tuotteita ja kokonaiskokemusta. Tämän tavoitteen saavuttamiseksi toteutimme kesän ja syksyn aikana tutkimustoimisto Kuulaan kanssa laajan tutkimuksen: Kuluttajapotentiaalista kaupalliseen ymmärrykseen: Monimenetelmätutkimus teen kuluttajista ja tuotekehitysmahdollisuuksista. Tutkimus rahoitettiin osittain EU:n ja osittain Nordqvistin toimesta.

Tutkimuksen tulokset ovat erittäin mielenkiintoisia ja antavat meille kattavan ja luotettavan kuvan suomalaisten teenjuojien tottumuksista ja toiveista teetuotekategoriassa. Aiomme hyödyntää näitä tuloksia laajasti ja monipuolisesti tulevina vuosina tuotteidemme, pakkaustemme sekä tarjoamamme parantamiseen ja kehittämiseen.

"Teekategoria on muutoksessa: arjen 'nopea kuppi' on yhä tärkeä, mutta kasvu kategoriassa syntyy hyvinvoinnista, elämyksistä ja aitoudesta. Kuluttajat odottavat teeltä nyt enemmän merkitystä ja inspiraatiota. Trendijuomat tuovat näkyvyyttä, mutta suurin osa käytöstä on edelleen arkista ja tuttua. Kategoriassa löytyy kokeilunhalua, mutta se tarvitsee matalan kynnyksen ja riskittömän tavan toteutuakseen."